Vraťte se v myšlenkách zpět k poslednímu živému koncertu nebo sportovnímu utkání a zkuste přijít na to, díky čemu byla atmosféra tak strhující a na úplně jiné úrovni, než kdybyste akci sledovali na televizní obrazovce.
Pokud jste na výše položenou otázku nedokázali najít odpověď, nevadí. Prozradíme vám ji. Za neopakovatelnou atmosféru vděčí hudebníci a sportovci fanouškům, kteří se během akce stmelují a vyjadřují svým oblíbencům podporu. Něco takového si zaslouží i vaše značka. Jak toho docílit?
Fanoušci vám zvýší zisk, ale ne náklady
Když se vám podaří transformovat obyčejného zákazníka na fanouška, je to jako vyhrát jackpot. Kromě toho, že u vás bude dotyčný pravidelně a s úsměvem na rtech utrácet vlastní peníze, zastane funkci neplaceného marketéra. Rád vás doporučí svým známým a určitě přidá pár pěkných slov i na internetu – třeba na svém sociálním profilu.
2 způsoby, jak zákazníky proměnit na fanoušky
A teď to nejdůležitější. Jak zaujmout pozornost zákazníků a přesvědčit je, aby se stali aktivními ambasadory vašeho byznysu?
1) Dejte zákazníkům najevo, že si jich vážíte
Každý z vašich zákazníků by se měl cítit jako VIP. Snažte se proto o zkvalitnění služeb a (pokud je to možné) přistupujte ke každému nákupu individuálně. Potřeby své cílové skupiny rozklíčujete pomocí CRM sytému, který pro vás neúnavně střádá všechny informace o zakázkách a projektech. Pokud CRM systém nemáte, neotálejte a pořiďte si ho. Vyzkoušet ho můžete i zdarma – skvělou volbou je například česká platforma eWay-CRM.
2) Nechte je, ať o vás mluví
Váš byznys bude naživu tak dlouho, dokud se o něm bude mluvit. Nezůstávejte proto pouze u prodeje či poskytování služeb – dejte do svého byznysu mnohem více a buďte aktivní na sociálních sítích. Sdílejte novinky, exkluzivní tipy a slevy. Nebojte se speciálních akcí pro věrné fanoušky a nabídněte třeba odměnu za doporučení známým. Důležité je, aby název vašeho brandu rezonoval všemi internetovými kouty.